Kdo je online
V tuto chvíli je 37 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
Přihlášení
Přezdívka

Heslo

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.
Odkazy

Recenze

Golobová, Milada-Děti na zabití+děvče na zabití

Autorka líčí vlastní životní příběh sirotka, vychovávaného macechou. Po smrti matky se otec oženil s mnohem mladší, primitivní ženou, která se za každou cenu chtěla dětí zbavit a spolu s otcem, který jí bezvýhradně podléhal, je vystavila kruté izolaci a tělesnému týrání. Celých šest let zůstalo jednání rodičů jejich okolí utajeno a až umístění v Masarykově dětské léčebně v Šumperku přineslo dětem vysvobození. ... Dcera maloměstského berního úředníka spolu s bratrem prožila po smrti vlastní matky celých šest let nelidského zacházení ze strany macechy, které jejich otec bezvýhradně podléhal. Po pobytu v sanatoriu se po zákroku sociálního úřadu dostává jako patnáctiletá do Brna do pěstounské rodiny, kde je využívána k nejrůznějším domácím pracím až do doby, kdy se vrací na zkoušku domů. Tam ji po krátkém čase čeká další zklamání a bezdůvodná macešina zášť dívku vyhání z domova definitivně. Nakonec se hrdinka po zásahu rodičů a známých seznámí s ruským emigrantem, odjíždí do Prahy, kde se těsně před válkou za něho provdá. Celé autorčino vyprávění je dokladem skutečnosti, že se týrané děti snadno stávají obětí trestné činnosti a dalšího násilí. Knížka je doplněna několika autentickými současnými příběhy týraných dětí z evidence FOD, a kapitolou Praktické rady FOD, které stručně seznamují s problematikou týrání dětí a s institucemi, na něž je možné se v případě potřeby obrátit

Vložena: 11. duben 2007
Recenzent: derewi
Hodnocení: